Tag: molestowanie

NIE LUBIĘ ŁASKOTEK I MAM DO TEGO PRAWO

NIE LUBIĘ ŁASKOTEK I MAM DO TEGO PRAWO

Elżbieta Zubrzycka, psycholog, w swoich książkach tłumaczy dzieciom m. in., jak być asertywnym. Jak nie dać się klasowemu dręczycielowi, czy pomóc obcemu człowiekowi szukać małego pieska, który urwał się ze smyczy i kiedy powiedzieć stanowcze nie, gdy ktoś nas łaskocze. Na te pytania, przed którymi prędzej czy 

TRZY PYTANIA DO DOBREJ WRÓŻKI. Jak pomóc dziecku mówić o krzywdzie

TRZY PYTANIA DO DOBREJ WRÓŻKI. Jak pomóc dziecku mówić o krzywdzie

W jaki sposób dziecko, które spotkało się z molestowaniem i wykorzystaniem seksualnym, ma o tym opowiedzieć? Zwykle milczy, nie znajduje słów, aby nazwać to, co się stało. Czytanie z dzieckiem tej historii ma mu pomóc znaleźć się w tej niezmiernie trudnej, bolesnej sytuacji. Dziecko uczy 

NIE LUBIĘ ŁASKOTEK. Prawo dziecka do mówienia nie

NIE LUBIĘ ŁASKOTEK. Prawo dziecka do mówienia nie

Pogodnie lubię łaskotekna opowieść o chłopcu, który nie znosi łaskotek. Mały czytelnik dowie się z tej książki, że ma prawo do obrony przed nieprzyjemnym i złym dotykiem, oraz że powinien natychmiast zwracać się o pomoc, gdyby znalazł się w sytuacji, kiedy ktoś dotykiem sprawia mu przykrość, nawet jeśli są to niewinne łaskotki czy zbyt intensywna fizyczna zabawa. Książka, którą powinno przeczytać KAŻDE dziecko!
Łaskotki wujka powodują, że chłopiec czuje się tak, jakby jego wnętrze rozpadało się na kawałki. Kocha swojego wujka, ale nie te łaskotki. Chce się schować, kiedy zbliża się jego wizyta. Zrobi sobie kropki na twarzy, żeby wujek pomyślał, że ma ospę i trzymał się od niego z daleka. Powie mamie, że jest chory, aby pozwoliła mu zostać w pokoju. Zamiast tego mówi jej jednak o łaskotkach wujka.. i już razem rozwiązują problem.

 

POWIEDZ KOMUŚ! Co każde dziecko powinno wiedzieć

POWIEDZ KOMUŚ! Co każde dziecko powinno wiedzieć

Jak nauczyć dziecko szacunku i zaufania do siebie? Co zrobić, żeby mówiło o sprawach, które je niepokoją? Aby zwiększyć bezpieczeństwo dziecka, trzeba nauczyć je rozróżniania dobrych i złych zachowań.