JAK POMYŚLĘ, TAK ZROBIĘ

JAK POMYŚLĘ TAK ZROBIĘ FRAGMENT.
Marek trenuje strzały do bramki i cały czas pudłuje, a za chwilę ma ważny mecz. Boi się, że przez niego przegra jego drużyna, koledzy będą mieli pretensje, a dziewczyny go wyśmieją. Podejmuje decyzję, że nie weźmie udziału w meczu.
Czy to dobre rozwiązanie? Jak zakończy się ta historia?
Autorka wyjaśnia, że myśli decydują o uczuciach i zachowaniach, czyli kontaktach dziecka ze światem. Które myśli dają siłę, a które ją odbierają? Czy nad szkodliwymi myślami można zapanować?
Warto tak myśleć, by lubić siebie, świat i ludzi, samemu być lubianym i – szczęśliwym.
„Jak pomyślę tak zrobię” jest pierwszą książką z serii o komunikacji.
Ma ona nauczyć dzieci, jak rozmawiać, by się porozumieć oraz jak rozwiązywać konflikty zamiast je zaostrzać.
Książka składa się z dwóch części: ciekawego opowiadania i z „Dodatku dydaktycznego” .
Patronaty:
RECENZJE:
Do opowieści o dzieciakach dołączony został scenariusz lekcji czy zajęć z młodzieżą szkolną – krótkie pytania skłaniające do autorefleksji oraz sugestie, jak poprawić samoocenę. Książka Zubrzyckiej na pewno sprawdzi się w szkole. Krótkie rozdzialiki mogą stanowić punkt wyjścia do dyskusji, a dodatek dydaktyczny nie pozostawi nauczyciela bez fachowego wsparcia. – Czytanki-przytulanki
Moim zdaniem warto najpierw samemu przeczytać tę książkę, a następnie dać ją dziecku lub przeczytać wspólnie z nim i razem zastanowić się nad pytaniami zawartymi w dodatku. W ten sposób będziemy mieć pewność, że nasze dziecko zrozumiało wszystko dobrze i będzie umiało wykorzystać to w codziennym życiu. – W Roli Mamy