EGZAMINY BEZ SPINY. Wiesz więcej i potrafisz więcej, niż ci się wydaje

Skąd się bierze niechęć do nauki i stres egzaminacyjny? Przede wszystkim ze sposobu „motywowania”, polegającego na obarczaniu młodzieży lękami rodziców i nauczycieli: „będziesz rowy kopać”, „przyniesiesz wstyd rodzinie”, „zniszczysz sobie przyszłość”. Drugim powodem jest brak wiary uczniów we własne możliwości. Prezentują oni zwykle typ inteligencji niedoceniany i niepotrzebny w szkole, za to niezbędny w późniejszym życiu zawodowym. Dlatego gwiazdy klasowe pracują często u trójkowiczów.
Książka pomaga uczniom rozpoznać własną indywidualność, znaleźć odpowiedni styl nauki, powody, by się zaangażować i buduje w młodym człowieku zaufanie do siebie. Zmienia nastawienie do powtórek, uczy odnajdować w nich przyjemność. Instruuje także, jak pod lękami wyrażanymi przez rodziców i nauczycieli rozpoznać prawdziwe, wspierające intencje. W rozdziale adresowanym do dorosłych zachęca, by przekazywali młodzieży to, w co wierzą i na co mają nadzieję, a nie to, czego się boją.
Książka jest rodzajem psychologicznego poradnika motywującego na całe życie.
Patronat medialny
„Jestem do niczego”
Przez całe lata szkolnej nauki dzieci słyszą wiele o tym, czego nie potrafią, dowiadują się na każdym kroku, w czym są słabi, z czym sobie nie radzą. To na błędach i słabościach skupia się uwaga nauczycieli i rodziców. Efekt jest taki, że młody człowiek mający przed sobą maturę, nie tylko nie dostrzega własnych mocnych stron, ale jest przekonany, że jest niezdolny, słaby. Jak ma podejść do wyzwania, jeśli w siebie nie wierzy?
Trzeba nauczyć młodych ludzi, jak się uczyć – efektywnie i z przyjemnością. Lęk zabija motywację. Młodzi ludzie są nieustannie straszeni egzaminami, testami, klasówkami. – JuniorowoTo nie jest podręcznik, który zdradzi, co zrobić by łatwo i bez problemu zdać egzamin maturalny (a także każdy inny). Na to recepty nie ma, trzeba coś umieć. To podręcznik, który sprawi, że zastosujemy taki system nauki, który jest dla nas najodpowiedniejszy, skupimy się na ważnych rzeczach, przystosujemy odpowiednio przestrzeń, w której się uczymy, zmienimy nasze nastawienie i wykorzystamy nasze mocne strony. – Mali czytelnicy