Dział: Serie

FILIP, LIS I MAGIA SŁÓW

FILIP, LIS I MAGIA SŁÓW

Zajączki stają się coraz bardziej samodzielne i rodzice postanawiają nauczyć je gry w JA JESTEM licząc, że dobre słowa uchronią dzieci przed złym światem. Pewnego dnia Filip znika w Wielkim Lesie. Nikt nie wie, że wpadł w pułapkę i stanął w oko w oko ze swoim największym wrogiem – lisem. Jak poradzi obie w tej sytuacji? Czy ktoś mu pomoże, a może wiara we własne możliwości wynikająca z magii dobrych słów okaże się wyjściem z zaistniałej sytuacji?

FILIP, PUSIA I NOWY PRZYJACIEL

FILIP, PUSIA I NOWY PRZYJACIEL

Zajączek Filip i jego przyjaciółka łabędzica Pusia rozsiedli się wśród żółknących traw na wzgórzu…

JAK POMYŚLĘ, TAK ZROBIĘ

JAK POMYŚLĘ, TAK ZROBIĘ

JAK POMYŚLĘ TAK ZROBIĘ FRAGMENT.

 

Marek trenuje strzały do bramki i cały czas pudłuje, a za chwilę ma ważny mecz. Boi się, że przez niego przegra jego drużyna, koledzy będą mieli pretensje, a dziewczyny go wyśmieją. Podejmuje decyzję, że nie weźmie udziału w meczu.

Czy to dobre rozwiązanie? Jak zakończy się ta historia?

Autorka wyjaśnia, że myśli decydują o uczuciach i zachowaniach, czyli kontaktach dziecka ze światem. Które myśli dają siłę, a które ją odbierają? Czy nad szkodliwymi myślami można zapanować?

Warto tak myśleć, by lubić siebie, świat i ludzi, samemu być lubianym i – szczęśliwym.

„Jak pomyślę tak zrobię” jest pierwszą książką z serii o komunikacji.
Ma ona nauczyć dzieci, jak rozmawiać, by się porozumieć oraz jak rozwiązywać konflikty zamiast je zaostrzać.
Książka składa się z dwóch części: ciekawego opowiadania i z „Dodatku dydaktycznego” .

 

Patronaty:

       

 

RECENZJE:

Do opowieści o dzieciakach dołączony został scenariusz lekcji czy zajęć z młodzieżą szkolną – krótkie pytania skłaniające do autorefleksji oraz sugestie, jak poprawić samoocenę. Książka Zubrzyckiej na pewno sprawdzi się w szkole. Krótkie rozdzialiki mogą stanowić punkt wyjścia do dyskusji, a dodatek dydaktyczny nie pozostawi nauczyciela bez fachowego wsparcia. – Czytanki-przytulanki

 

Moim zdaniem warto najpierw samemu przeczytać tę książkę, a następnie dać ją dziecku lub przeczytać wspólnie z nim i razem zastanowić się nad pytaniami zawartymi w dodatku. W ten sposób będziemy mieć pewność, że nasze dziecko zrozumiało wszystko dobrze i będzie umiało wykorzystać to w codziennym życiu. – W Roli Mamy

 

 

 

SŁUP SOLI. Jak powstrzymać szkolnych dręczycieli

SŁUP SOLI. Jak powstrzymać szkolnych dręczycieli

    Dręczenie dzieci przez dzieci staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. SŁUP SOLI i ŚMIERDZĄCY SER to dwie książki uzupełniające się nawzajem, pokazują ten problem przemocy z dwóch perspektyw: ofiary dręczenia i biernych obserwatorów. Słup soli uświadamia dzieciom, że ich milczenie i bierna postawa wspiera szkolnych 

Dręczyciel w klasie

Dręczyciel w klasie

Książka porusza temat przemocy dzieci wobec dzieci. Wyjaśnia mechanizm grupowej zmowy milczenia, który prowadzi do chronienia dręczyciela przez klasę. Mechanizm ten powoduje, ze dorośli stają się bezradni i zaklęty krąg niemocy się zamyka. Dzieci czują się osamotnione i zależne od dręczyciela. On sam nie ponosi 

ŚMIERDZĄCY SER. Jak bronić sie przed przemocą w szkole

ŚMIERDZĄCY SER. Jak bronić sie przed przemocą w szkole

śmierdzący serGuz mówił do koleżków: ” Chcecie poznać kogoś, kto cuchnie jak śmierdzący ser? Hej, śmierdzący serze, daj mi pracę domową, bo chcę ja przepisać.” Spojrzałem w złe zielone oczy Guza…

Aleks musi coś zrobić z Guzem. Ale co? Nie wie, jak ma zmusić Guza, by zostawił go w spokoju. Boi się poprosić o pomoc. Boi się, że jeśli powie, będzie jeszcze gorzej. Mimo to, rodzice dowiadują się, a Aleks jest zdziwiony, że odczuwa ulgę. Kiedy pomagają mu ustalić plan działania, chłopiec czuje, że teraz da sobie radę. Następnym razem, kiedy Guz próbuje go dręczyć, napotyka wielką niespodziankę!

TRZY PYTANIA DO DOBREJ WRÓŻKI. Jak pomóc dziecku mówić o krzywdzie

TRZY PYTANIA DO DOBREJ WRÓŻKI. Jak pomóc dziecku mówić o krzywdzie

W jaki sposób dziecko, które spotkało się z molestowaniem i wykorzystaniem seksualnym, ma o tym opowiedzieć? Zwykle milczy, nie znajduje słów, aby nazwać to, co się stało. Czytanie z dzieckiem tej historii ma mu pomóc znaleźć się w tej niezmiernie trudnej, bolesnej sytuacji. Dziecko uczy 

SEKRETY MICHAŁA – Czasem pozory mylą

SEKRETY MICHAŁA – Czasem pozory mylą

To książka o chłopcu, który został dręczycielem, a był to sposób na radzenie sobie z lękiem i problemami w domu. Ostatecznie rodzice i nauczyciele pomogli mu wyswobodzić się z tej niszczącej roli.

NIE LUBIĘ ŁASKOTEK. Prawo dziecka do mówienia nie

NIE LUBIĘ ŁASKOTEK. Prawo dziecka do mówienia nie

Pogodnie lubię łaskotekna opowieść o chłopcu, który nie znosi łaskotek. Mały czytelnik dowie się z tej książki, że ma prawo do obrony przed nieprzyjemnym i złym dotykiem, oraz że powinien natychmiast zwracać się o pomoc, gdyby znalazł się w sytuacji, kiedy ktoś dotykiem sprawia mu przykrość, nawet jeśli są to niewinne łaskotki czy zbyt intensywna fizyczna zabawa. Książka, którą powinno przeczytać KAŻDE dziecko!
Łaskotki wujka powodują, że chłopiec czuje się tak, jakby jego wnętrze rozpadało się na kawałki. Kocha swojego wujka, ale nie te łaskotki. Chce się schować, kiedy zbliża się jego wizyta. Zrobi sobie kropki na twarzy, żeby wujek pomyślał, że ma ospę i trzymał się od niego z daleka. Powie mamie, że jest chory, aby pozwoliła mu zostać w pokoju. Zamiast tego mówi jej jednak o łaskotkach wujka.. i już razem rozwiązują problem.

 

PO CO SIĘ ZŁOŚCIĆ?

PO CO SIĘ ZŁOŚCIĆ?

Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji oraz omówienia zjawiska złości.

DOBRE I ZŁE SEKRETY

DOBRE I ZŁE SEKRETY

W niezrozumiałych, niejasnych sytuacjach dzieci milczą. Boją się lub nie znajdują słów, by poprosić o pomoc. Niekiedy dochowywanie tajemnicy może być niebezpieczne. Mówić czy nie?

O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów

O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów

 

O ZAJĄCZKU FILIPIE, KTÓRY ZE STRACHU DOKONAŁ WIELKICH CZYNÓW FRAGMENT-min

 

Mały zajączek Filip, opuszczony przez swoje większe i silniejsze rodzeństwo, zaprzyjaźnia się z Pusią, łabędzim dzieckiem mieszkającym na jeziorze. Ich wspólne zabawy nie mają końca, ale pewnego zimowego dnia wydarza się coś, co na zawsze odmienia życie obojga przyjaciół. Zajączek dokonuje czynów, które zadziwiają nie tylko jego samego.

Pełna akcji opowieść o wielkim strachu, przyjaźni i odwadze. To również historia o urokach odkrywania wielkiego świata i o tym, że należy słuchać mądrych rodziców, ale przede wszystkim wierzyć w siebie.

Wszystkie dzieci uwielbiają opowieści o zwierzętach, a szczególnie przygody zajączka Filipa i jego przyjaciółki Pusi. Dlatego przygotowaliśmy dla nich kolejne wydanie tej pogodnej i pouczającej książeczki. 

Książka bierze udział w kampanii JA CZYTAM!

JA CZYTAM! to kampania społeczna, której celem jest rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży przez organizację w szkołach Dyskusyjnych Klubów Edukacyjnych. Kampania promuje najwybitniejsze pozycje polskiej literatury dla dzieci i młodzieży. Patronem honorowym JA CZYTAM! jest Minister Edukacji Narodowej.

PATRONAT


 

RECENZJE

 

Bardzo ciekawa i pouczająca pozycja dla dzieci. Napisana prostym językiem, okraszona ciekawymi ilustracjami. Rozdziały są krótkie, ale zwarte i zawierające w sobie mnóstwo treści do dalszych rozważań. Mój przedszkolak po każdym przeczytanym rozdziale ma wiele swoich obserwacji, wiele pytań i odpowiedzi. Gorąco polecam. – dziwnakacha

 

Moje dzieci kochają zajączka Filipa. Słuchali oboje, ale myślę, że wrócą jeszcze do obu części za jakieś dwa lata, kiedy i dla Młodszej pocechy nie będzie to tylko opowieść o zajączku ale mądra książka o tym jak żyć i co w życiu jest naprawdę ważne. – Matylda

 

Książka ,,O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów” jest z pozoru niewinną opowiastką, w której z łatwością można odszukać ważne i piękne treści. To jedna z serii książek o małym bohaterze, który uczy się funkcjonowania w świecie pełnym niebezpieczeństw, ale także miłych chwil i wielkich przyjaźni. – Bajkochłonka

 

Bajka Elżbiety Zubrzyckiej to pouczająca opowieść o przezwyciężaniu strachu i własnych słabości. Pokazuje, iż każdy cel da się osiągnąć, jeśli będzie się na to ciężko pracować. Uczy ponadto, iż nie jest najważniejsza siła i tężyzna fizyczna, ale także spryt. – Marta P.

 

Książeczka „O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów” to świetna propozycja dla dzieci niedowartościowanych, z jakiegoś powodu wyśmiewanych przez rówieśników, słabszych i gorzej radzących sobie w różnych dziedzinach życia… Dzięki niej dziecko dowie się czegoś na temat prawdziwej przyjaźni i wierności, dowie się jak ważne jest słuchanie mądrych rad rodziców, a także, że zawsze warto wierzyć w siebie i swoje możliwości. – Pani domu bloguje…

 

To piękna i mądra opowieść o pokonywaniu słabości, odwadze, przyjaźni i bezinteresownej pomocy. O tym, że nie wygląd zewnętrzny świadczy o naszej sile, a ktoś nazywany strachliwym może być najodważniejszym ze wszystkich. O tym, jak ważne jest wsparcie najbliższych i wiara w nasze siły. – Mali czytelnicy

 

Historię o zajączku Filipie powinien przeczytać każdy. Na pewno jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich dzieci, które nie wierzą w siebie, mają trudności w jakiejkolwiek dziedzinie, czują się odtrącone przez innych.

„Wiesz Pusiu, co jest dzisiaj dla mnie najważniejsze? Uwierzyłem w siebie i wiem, że jestem dobry taki jaki jestem. Nie muszę się już ścigać, żeby to sobie udowodnić. Nie muszę się już porównywać. Niech wygrywają Ci, co jeszcze muszą…”

Filip daje nadzieję i motywację do tego, by bez względu na wszystko cenić w życiu to co najpiękniejsze- miłość i przyjaźń oraz małymi kroczkami dążyć do spełnienia marzeń. – Dziecięca psychologia

 

Jak przechodzić przez ulicę?

Jak przechodzić przez ulicę?

Na ulicy bardzo dużo się dzieje. Czasem trudno się we wszystkim zorientować Jak szosę widzi kierowca? Jaki wpływ ma pogoda na zachowanie samochodów? Ta książka ma przybliżyć dziecku zasady prawidłowego i bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. Brania odpowiedzialności za siebie i ograniczonego zaufania do współużytkowników jezdni 

CZY MOGĘ POGŁASKAĆ PSA?

CZY MOGĘ POGŁASKAĆ PSA?

    FRAGMENT KSIĄŻKI Instruktażowa książeczka pomoże dzieciom i ich rodzicom ustalić zasady bezpiecznego zachowania wobec zwierząt. Nauczy też małych czytelników rozpoznać w psach czujące istoty, czasem wystraszone, złe i agresywne, a czasem przyjazne. Przesłaniem tej książki jest zasada: sprawdź, zanim zaufasz. Dziecko uczy się 

POWIEDZ KOMUŚ! Co każde dziecko powinno wiedzieć

POWIEDZ KOMUŚ! Co każde dziecko powinno wiedzieć

Rozmawianie z dziećmi na trudne tematyPowiedz komuś sprawia nam trudności. Szczególnie wtedy, gdy mamy mówić o zagrożeniach. Obawiamy się, że sama rozmowa może krzywdzić. A jednak, dla bezpieczeństwa dziecka, rozmawiać trzeba…

„Powiedz komuś!” to książka, która podnosi poczucie wartości dziecka i uczy je najważniejszego – szacunku dla siebie i innych. Jednocześnie przekazuje niezbędną wiedzę.

Dziecko musi znać swoje prawa i umieć powiedzieć „NIE!” w obronie tych praw i własnego ciała. Trzeba je nauczyć, aby ufało własnym odczuciom. Kiedy czuje się zaniepokojone lub zakłopotane, musi o tym POWIEDZIEĆ KOMUŚ, kto wysłucha i pomoże.

Książka pokazuje pozytywny obraz świata i mówi, jak go zachować, stosując się do mądrych zakazów. Wspólne czytanie i oglądanie książki daje dziecku informację: O tych sprawach można rozmawiać! Tym samym zachęca je do mówienie na tematy, które dotąd stanowiły tabu. Rodzice po przeczytaniu tej książeczki mówią:

Sądziłam, że moje dziecko jeszcze nie jest gotowe, by rozmawiać, bo nie zadawało pytać. A ono myślało, że to ja unikam tematu! Teraz wiem, co się w jego główce dzieje i mam na to uzdrawiający wpływ! Liczę też, że gdyby wokół niego działo się coś niedobrego, to mi o tym powie. To mi da szansę, by zaradzić kłopotom zawczasu.”

Dzięki tej książce dowiesz się:

  • Jak nauczyć dziecko szacunku i zaufania do siebie?
  • Co zrobić, żeby mówiło o sprawach, które je niepokoją?

Książka pomoże również przełamać tabu milczenia. 

Zabawy/scenariusze lekcji zawarte przed każdą z 4 części książki i na jej końcu pomagają dziecku odkrywać własną wartość, uważność na ludzi i dobro w otaczającym je świecie. Ugruntowują pozytywny stosunek do siebie, innych ludzi, świata i przyszłości, a to podstawa rozwoju szczęśliwego dziecka.

Przykładowe karty pracy: SZACUNEK DO ŚWIATA, LUDZI I CIAŁA

seria: BEZPIECZNE DZIECKO

LEKTURA! Książkę i jej mądre przesłanie doceniło Wydawnictwo MAC Edukacja. Niniejsza publikacja jest proponowaną lekturą w podręczniku dla klasy I z cyklu Odkrywam siebie.

W 2015 roku w internetowym konkursie MEN „Wybierzmy wspólnie lektury najmłodszych uczniów”, którego celem było zwrócenie uwagi na lektury mogące zachęcić dzieci do czytania, książka zajęła dość wysokie miejsca:

  • czwarte w głosowaniu nauczycieli,
  • dziewiąte w głosowaniu internautów, których było aż 12 tys. a tytułów 3777.

PATRONATY

RECENZJE

Czasem ciężko jest nam rozmawiać z dziećmi na niektóre tematy, nie wiemy jak im wytłumaczyć pewne sprawy, a to ważne by one wiedziały, że o wszystkim można mówić, a przede wszystkim, by przyszły do nas, gdyby działa im się krzywda… – toska1982

Przesłanie bardzo klarowne: są rzeczy, działania, postępowanie, których po prostu nie można. Dlaczego? Bo nie mają nic wspólnego z szacunkiem, a nawet są jego wyraźnym zaprzeczeniem. Szanuje się kogoś lub coś, co uznaje się za ważne. Stąd na każdej stronie, powtarza się właściwie takie samo zdanie – o ważności i o szacunku… – Recenzja rodzica

Książeczka to bardzo ważna pozycja, z którą powinny zapoznać się zarówno dzieci, jak i dorośli. Z wieloma zasadami należy zaznajomić już młodsze dzieci np. w wieku przedszkolnym. Jednak moim zdaniem książeczka nie nadaje się do samodzielnego czytania. Konieczna jest opieka osoby dorosłej, która szczegółowo i odpowiednio do wieku wyjaśni obrazki i to, czego robić nie wolno, zwłaszcza w kwestii naszego ciała… – w Roli Mamy

Autorka skupiła się na 4 tematach: środowisko, ludzie, dzieci i ciało. Każda część rozpoczyna się sugestiami jak pracować z dzieckiem, a w dalszej części znajdziemy ilustracje z konkretnymi zakazami i nakazami. Każdy rozdział porusza wiele zagadnień, tematy do rozmowy są łatwiejsze i trudniejsze, ale wszystkie potrzebne dla bezpieczeństwa dziecka. – Mali Czytelnicy

Czy kiedyś (na przykład dwadzieścia lat temu) dzieci były bezpieczniejsze? Czy mogły się bawić na podwórku bez opieki? Czy można było zostawić wózek przed sklepem? Ja mam nieodparte wrażenie, że na wszystkie postawione pytania można odpowiedzieć „tak”. Dziś o bezpieczeństwo maluchów trudniej… Książka Elżbiety Zubrzyckiej Powiedz komuś! została napisana z myślą o przedszkolakach. Może posłużyć, za pomoc dla wychowawców przy przeprowadzaniu zajęć czy dla rodziców, którzy nie wiedzą, w jaki sposób na niektóre tematy rozmawiać. – Czytanki-przytulanki

Jest to dość niestandardowa pozycja, która według mnie powinna być ni mniej ni więcej jak dopiero punktem wyjścia do rozmów na szereg poruszanych przez nią kwestii. Można jej używać zarówno w domu czytając ją naszym dzieciom, jak i w szkole podczas lekcji, co nota bene jest sugerowane na okładce książki. Widnieje tam adnotacja, że publikacja ta jest proponowaną lekturą w podręczniku dla klasy I z cyklu „Odkrywam siebie”. – Mama pod prąd

To jedna z wielu książek gdańskiej psycholog, która adresowana jest przede wszystkim do rodziców. Dzieci na pewno spotkają się z sytuacjami, na które powinny być przez nas przygotowane. Dlatego warto, aby tytuły te zagościły na stałe na naszych półkach. Ta książka opowiada historię, która uzbraja dziecko w sposób postępowania w przypadku niepokojącego problemu. Uczy szacunku do innych, ale przede wszystkim podnosi zaufanie dziecka do siebie. – mamrodzine.pl 

No jest problem z tą książeczką. Po przeczytaniu tytułu przemknęło mi przez głowę – Znaczy co? Namawiamy dzieciaki, żeby były skarżypytami? He?
Nic bardziej mylnego.
W przeciwieństwie do tradycyjnych wierszyków, bajek, opowiastek, z którymi możemy zostawić dziecko sam na sam, ten tytuł wymaga dużego zaangażowania ze strony rodzica. A dlaczego? – O tym że…