ZAZDROŚĆ I WYŚCIGI ŻÓŁWI

ZAZDROŚĆ I WYŚCIGI ŻÓŁWI

Zazdrość zwykle jest uważana za brzydkie uczucie. Dzieci uważają za wielce niesprawiedliwe, że ktoś coś ma, czego one tak bardzo pragną lub też, że jakaś osoba jest lepsza od nich. Dorośli w tej sytuacji często przypinają dzieciom łatkę zazdrośnika, aby je zawstydzić i tym samym oduczyć zazdrości. Okazuje się, że nie jest to dobra metoda na pozbycie się tego uczucia. Zazdrość nie znika, a my uczymy się ją ukrywać, nawet przed sobą samym. I jak się okazuje taka skrzętnie skrywana zazdrość może łatwo zmienić się w zawiść. Stajemy się wtedy nieprzyjemni, źle życzymy innym ludziom, a czasem zaczynamy działać na ich szkodę. Jak wyjść z tej nieprzyjemnej sytuacji? Jak wykorzystać energię, którą przynosi zazdrość? Jak wytłumaczyć dziecku co to jest zazdrość?

Najprościej zilustrować to, tak też uczynili autorzy książki „Zazdrość i wyścigi żółwi” Wojciech Kołyszko i Jovanka Tomaszewska.

Książka składa się z dwóch części:

– bajki – o tytułowej zazdrości – która pozwala dziecku utożsamić się z bohaterami Gryzią i Lirekiem i wraz z nimi przeżywać emocje oraz przygody w niezwykłym królestwie Hajlandii. Bajka opowiada  o korzyściach, jakie możemy odnieść, gdy rozumiemy, co mówi nam odczuwana zazdrość, a także o tym, co się dzieje, gdy uczucie to zaczyna przysłaniać wszystko i wszystkich.

– “instrukcji obsługi zazdrości”, która w prosty sposób przedstawia praktyczne metody radzenia sobie z tym uczuciem, kiedy się ono pojawia. Ta część zawiera również wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Jest szczególnie polecana dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi. Instrukcji obsługi zazdrości ma pomóc w poznawaniu siebie zarówno Dużym, jak i Małym.

Poprzednie wydanie książki ukazało się pod tytułem: BAWIAN, CUDANNA I PUŁAPKI ZAZDROŚCI


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.